ΣΑΡΩΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

Σαρωτικές μεταρρυθμίσεις που ενισχύουν τον ανταγωνισμό αλλά και τα δικαιώματα των καταναλωτών-χρηστών στις ευρωπαϊκές αγορές τηλεπικοινωνιών(Ίντερνετ), θα τεθούν άμεσα σε ισχύ, έπειτα από την έγκριση, σήμερα, της νέας νομοθεσίας από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, που είχε συντάξει προηγουμένως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Αυτή η συμφωνία που είχε προτείνει η Κομισιόν το Νοέμβριο του 2007 ανάβει το «πράσινο φως» για μια σειρά μεταρρυθμίσεων που αυξάνουν τα δικαιώματα επιλογής των 500 εκατομμυρίων Ευρωπαίων καταναλωτών, καθώς διευρύνονται οι δυνατότητες επιλογής τους, χάρη στην αύξηση του ανταγωνισμού στις κοινοτικές αγορές τηλεπικοινωνιών.
Ειδικότερα, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές θα μπορούν να απολαμβάνουν καλύτερη κάλυψη με ταχείες διαδικτυακές ευρυζωνικές συνδέσεις σε όλη την Ευρώπη καθώς και την ισχυρότερη εδραίωση των δικαιωμάτων τους ως προς την προστασία της ιδιωτικής ζωής σε σχέση με τους τηλεπικοινωνιακούς φορείς.
Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές θα αποκτήσουν επίσης σημαντικό αριθμό νέων δικαιωμάτων όπως:- το δικαίωμα να αλλάζουν, μέσα σε μια εργάσιμη ημέρα, εταιρία σταθερής η κινητής τηλεφωνίας, διατηρώντας τον αριθμό τους- να ενημερώνονται σχετικά με παραβιάσεις δεδομένων που τους αφορούν, από τον τηλεπικοινωνιακό οργανισμό τους-Τέλος, να έχουν το δικαίωμα να είναι καλύτερα ενημερωμένοι απ? ότι σήμερα για τις υπηρεσίες στις οποίες είναι συνδρομητές
Οι εταιρείες πρέπει επίσης να προσφέρουν στους καταναλωτές τη δυνατότητας υπογραφής μιας σύμβασης η οποία δεν θα διαρκεί περισσότερο από 12 μήνες.
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες που ενέκρινε η ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου οι εθνικές αρχές τηλεπικοινωνιών θα έχουν επίσης την αρμοδιότητα να καθορίζουν και να επιβάλουν από μόνες τους τα ελάχιστα επίπεδα ποιότητας για τις υπηρεσίες διαδικτυακής μετάδοσης, έτσι ώστε να προωθηθεί η «δικτυακή ουδετερότητα» για τους Ευρωπαίους πολίτες.
Επιπλέον, με τη μεταρρύθμιση αυτή στις τηλεπικοινωνίες, θα επαναβεβαιωθούν και θα ενισχυθούν τα θεμελιώδη δικαιώματα των Ευρωπαίων καταναλωτών ως προς την πρόσβαση τους στο Διαδίκτυο, ενώ μια νέα διάταξη που ενσωματώθηκε με πρωτοβουλία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου καθιστά σαφές ότι, ενόψει των θεμελιωδών δικαιωμάτων που απολαμβάνουν οι πολίτες της Κοινότητας, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος στην ιδιωτική ζωή, οι εθνικές αρχές δεν μπορούν να περιορίσουν τη πρόσβαση στο Διαδίκτυο για λόγους δημοσίας πολιτικής, εάν δεν έχει προηγηθεί δίκαιη και αμερόληπτη διαδικασία και αποτελεσματικός και έγκαιρος δικαστικός έλεγχος.
Η σημερινή έγκριση της μεταρρύθμισης από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο οφείλεται στην πολιτική συμφωνία που κατέληξαν στις 5 Νοεμβρίου εκπρόσωποι τόσο της Κομισιόν όσο και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, αλλά και τους Συμβουλίου των Υπουργών.
Η κοινοτική αυτή μεταρρύθμιση στις τηλεπικοινωνίες αναμένεται να ισχύσει από το προσεχή Δεκέμβριο και στη συνέχεια οι χώρες-μέλη θα έχουν διορία 18 μηνών για να ενσωματώσουν όλους αυτούς τους κοινοτικούς κανόνες για τις τηλεπικοινωνίες που τείνουν στη δημιουργία μιας ενιαίας αγοράς για τους τηλεπικοινωνιακούς φορείς και τους καταναλωτές.
Αξίζει να αναφερθούν, μεταξύ άλλων, μια σειρά από πρακτικές λύσεις που θα κάνουν πιο εύκολη τη ζωή των Ευρωπαίων καταναλωτών σε αυτό το τομέα όπως :::
-δεν θα είναι δυνατή η απότομη διακοπή της πρόσβασης κάποιου στο Ίντερνετ αλλά θα απαιτείται προηγουμένως μια ολόκληρη διαδικασία που θα εξετάζει αντικειμενικά και αμερόληπτα τους λόγους για τους οποίους πρέπει να γίνει αυτή η διακοπή-Οι εταιρείες πάροχοι θα πρέπει να προσφέρουν μια υπηρεσία μίνιμουμ που θα είναι προσβάσιμη απ? όλους και σε χαμηλές τιμές- Οι πελάτες θα πρέπει να είναι απολύτως ενημερωμένοι για τυχόν περιορισμούς στη πρόσβαση τους σε ορισμένες υπηρεσίες- Όλα τα δίκτυα ανεξαρτήτως τιμής θα πρέπει να προσφέρουν υπηρεσίες δικτύου με τέτοια ποιότητα, ώστε να διασφαλίζεται μια «λειτουργική πρόσβαση « όλων ανεξάρτητα από την τιμή του πακέτου των υπηρεσιών που έχουν πληρώσει στο Ίντερνετ- Οι χώρες-μέλη οφείλουν να οργανώσουν ένα επαρκές δίκτυο τηλεφωνικών θαλάμων ή (και) τηλεφώνων για δημόσια χρήση σε όλη την επικράτεια τους, να διαθέτουν τουλάχιστον μια υπηρεσία παροχής τηλεφωνικών πληροφοριών και ένα τηλεφωνικό κατάλογο με όλους τους συνδρομητές.

http://www.stopcartel.gr



Σχόλια