ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ ΝΑΤΑΣΑΣ ΠΕΤΡΟΥΛΙΑ ΣΤΟ DR TV‏


Νατάσα Γ. Πετρούλια
Δικηγόρος – Ποινικολόγος
τ. Νομαρχιακή Σύμβουλος Αρκαδίας
Πανεπιστημίου 44
106 79 Αθήνα
Τηλ.: 210 36 06 635
69 77 59 43 21
http://www.petroulianatasa.wordpress.com/
email – epetroulia@ote.gr

Συνέντευξη της Νατάσας Πετρούλια στο «Dr tv»

Κοινή η πορεία για την ανάπτυξη Αργολίδας και Αρκαδίας

Έξω από «χρώματα» και κόμματα οφείλει να είναι η προσπάθεια και ο αγώνας όλων μας για την επίλυση των προβλημάτων και τη διεκδίκηση ανάπτυξης των νομών μας

Στο περιφερειακό κανάλι «Dr Tv» και στην εκπομπή «Τετ α τετ» με τον έγκριτο δημοσιογράφο Γιάννη Πιτσάκη παραχώρησε συνέντευξη η γνωστή Ποινικολόγος των Αθηνών και τ. Νομαρχιακή Σύμβουλος Αρκαδίας Νατασα Πετρούλια η οποία απάντησε σε πληθώρα ερωτήσεων που αφορούσαν την Κυβέρνηση, τις πρόωρες εκλογές, το ΠΑΣΟΚ και ιδιαίτερα επεκτάθηκε στα προβλήματα που μαστίζουν την περιφέρεια και συγκεκριμένα την Αργολίδα και της Αρκαδία.
Επισήμανε ότι εξακολουθεί να είναι σταθερή η αρνητική στάση των πολιτών απέναντι στον δικομματισμό, ανέφερε ότι τα σημαντικά προβλήματα που απασχολούν τους πολίτες είναι η λειτουργία του Κράτους, η διαφθορά, η οικονομική κρίση, η έξαρση της εγκληματικότητας, προβλήματα που παράγουν ανασφάλεια και υπογράμμισε ότι τα φοβικά σύνδρομα των πολιτών δεν μπορούν να γίνουν αντικείμενο εκμετάλλευσης. Οι πολίτες προσέθεσε ότι στην πλειοψηφία τους δεν θέλουν πρόωρες εκλογές, ούτε οι βουλευτές. Οι κυβερνήσεις είπε ότι αποφασίζουν πρόωρες εκλογές, για να παρατείνουν τη θητεία τους, όταν η εξασφαλισμένη βουλευτική περίοδος πλησιάζει στο τέλος της. Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει δύο κρίσιμες μεταβλητές: Τις εξελίξεις στην Οικονομία και τη δυνατότητα να μειώσει τη δημοκοπική απόσταση από το ΠΑΣΟΚ στην πρόθεση ψήφου. Παρατηρείται μπαράζ παροχολογίας και ρουσφετολογικών ρυθμίσεων γεγονός που ενισχύει τις φήμες για πρόωρες εκλογές, δηλαδή παράδειγμά αποτελούν οι 60.000 συμβάσεις ανέργων με το Δημόσιο και η επιδότηση του ιδιωτικού τομέα με 140.000 θέσεις. Εάν αυτά είναι ικανά για την αναστροφή των τάσεων ,τότε δεν αποκλείεται η Κυβέρνηση να ρισκάρει πρόωρες εκλογές ακόμα και αν στα γκάλοπ η ΝΔ είναι δεύτερη. Σημείωσε δε, ότι θα πάμε σε εκλογές με τον εκλογικό Νόμο Παυλόπουλο όπου το πρώτο κόμμα θα πριμοδοτηθεί με 50 έδρες και αυτοδυναμία εξασφαλίζεται σε ποσοστό 38,5%.
Αναφορικά για το ΠΑΣΟΚ, όταν πιέστηκε από το δημοσιογράφο γιατί το ΠΑΣΟΚ δεν κεφαλαιοποιεί αυτή τη φθορά της Κυβέρνησης, απάντησε ότι ζούμε σε εποχή δυσπιστίας και ότι το ΠΑΣΟΚ επί πέντε χρόνια είναι στην αντιπολίτευση, δίνει το στίγμα, το σχέδιο και το πρόγραμμα του, έχει ανοιχτό το θέμα της συμμαχίας, απευθύνεται στο σύνολο των πολιτών και στον κάθε πολίτη χωριστά και επιδιώκει κύρια την καταπολέμηση κοινωνικών ανισοτήτων.
Παράδειγμα υπονόμευσης των κοινωνικών κατακτήσεων ανέφερε την οπισθοδρομική διάταξη που επιτρέπει στις γυναίκες να χρησιμοποιούν το επίθετο του συζύγου.
Εκτενέστατα, η συζήτηση περιεσράφη γύρω από τα προβλήματα των νομών Αργολίδας- Αρκαδίας και συγκεκριμένα για τα νερά του Ανάβαλου, τα σκουπίδια, τον ανατολικό άξονα, τον σιδηρόδρομο, το αεροδρόμιο, αο τίημα ίδρυσης ΤΕΙ στην Τρίπολη και τα προβλήματα στα έργα του αρχαιολογικού χώρου της Εύας Κυνουρίας.

Για τον Ανατολικό άξονα είπε: «Ο οδικός άξονας «Κιβέρι-Άστρος – Τυρός - Λεωνίδιο - Κυπαρίσσι – Μονεμβάσια» είναι το κατεξοχήν έργο, το οποίο -όταν και άμα πραγματοποιηθεί- θα συμβάλλει ουσιαστικά στην οικονομική ανάπτυξη και ευημερία των νομών Αργολίδας, Αρκαδίας και Λακωνίας.
Δυστυχώς, οι εκάστοτε υποσχέσεις, εκ μέρους των κυβερνήσεων, στερούνται, ως αποδεικνύεται, εκ της απραξίας τους, σοβαρότητας και αξιοπιστίας, προσβάλλουν τη νοημοσύνη των πολιτών, όταν επαναλαμβάνουν, κατά καιρούς, υποσχέσεις ανεκπλήρωτες, ανήμπορες να υπερβούν τη μικροπολιτική τακτική τους- υπόσχεση, ψηφοθηρία – που οδηγεί σε άτολμη και άχρωμη αντιμετώπιση των προβλημάτων, με χαμένες ευκαιρίες και τεράστιες οικονομικοκοινωνικές συνέπειες, όπως η ανεργία, η ερήμωση.
Αποδεικνύεται, πλέον, από την απουσία του συγκεκριμένου έργου στο Χωροταξικό Σχέδιο, ότι -για πολλοστή φορά- πρόκειται για απατηλές υποσχέσεις οι οποίες δεν θα υλοποιηθούν και είναι καιρός πλέον οι Κυνουριάτες να εκφράσουν έμπρακτα την δυσαρέσκεια τους σε αυτού του είδους τις συμπεριφορές, τις τακτικές και τις πολιτικές πρακτικές».

Για τον Ανάβαλο: «Θεωρούνται οι μοναδικές πηγές οι οποίες μπορούν να καλύψουν την υδροδότηση και την άρδευση όλης της Πελοποννήσου. Όμως, χρησιμοποιούνται πολύ περιορισμένα για την άρδευση και καθόλου για την υδροδότηση. Μελέτες έχουν δείξει ότι μόνο το 10% των νερών αξιοποιούνται μέχρι σήμερα!
Πέρα από τα σοβαρότατα πρόβλημα ύδρευσης, τα οποία αντιμετωπίζει η Αργολίδα, το πρόβλημα της λειψυδρίας ταλαιπωρεί έντονα και το Δήμο Βόρειας Κυνουρίας. Λειψυδρία και ανάπτυξη στον τουρισμό και στον αγροτικό τομέα της περιοχής, δεν μπορούν να συνυπάρξουν. Το μεγάλο ποσοστό των ποσοτήτων νερού από τις πηγές του Ανάβαλου θα μπορούσε να δώσει μία οριστική και μόνιμη λύση στο πρόβλημα ύδρευσης τόσο για την Αργολίδα, όσο και για τη Βόρεια Κυνουρία. Για αν συμβεί αυτό βέβαια πρέπει να προχωρήσει το έργο μεταφοράς του νερού από το αντλιοστάσιο της πηγής στο Ξηροπηγάδο και στην πεδιάδα του Άστρους.η Κυνουρία δικαιούται μία συγκεκριμένη ποσότητα από τα νερά του Ανάβαλου. Αυτό δεν αποτελεί μία αυθαίρετη εκτίμηση. Απόφαση του Υπουργείο Γεωργίας από το 1980 προβλέπει δικαίωμα χρήσης του νερού από το Ξηροπήγαδο. Επίσης, δύο χρόνια μετά ,το 1982, κοινή απόφαση των Νομαρχών Αργολίδας και Αρκαδίας, προέβλεπε συγκεκριμένη κατανομή των ποσοτήτων νερού από την πηγή αυτή».

Για το αεροδρόμιο: «Στο Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ προβλέπεται για το αεροδρόμιο της Τρίπολης η «διερεύνηση ανάπτυξης αερολιμένα – κόμβου (hub) χαμηλού κόστους, για την εξυπηρέτηση ναυλωμένων επιβατικών αεροσκαφών (charters), ή/και δημιουργία εξειδικευμένου εμπορευματικού αερολιμένα (hub για courier service) στον αερολιμένα της Τρίπολης».
Τον περασμένο Ιούνιο και ενώ στην Αρκαδία έχει ουσιαστικά εγκαταλειφθεί η διεκδίκηση λειτουργίας πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη, στην Αργολίδα πραγματοποίησαν μία πολύ σημαντική ενημερωτική ημερίδα για το θέμα αυτό. Τότε εκτιμήθηκε και αυτό είναι αλήθεια ότι η λειτουργία του αεροδρομίου είναι μονόδρομος για την ανάπτυξη των τεσσάρων Νομών της Περιφέρειας Πελοποννήσου (Αργολίδας , Αρκαδίας , Λακωνίας, Κορινθίας ) λόγω της γεωγραφικής του θέσης.»
Εκείνη η ημερίδα οργανώθηκε με αφορμή στοιχεία έρευνας που δείχνουν καθοδική πορεία του τουρισμού στην ανατολική Πελοπόννησο. Αυτό το οποίο αποφασίστηκε ήταν από κοινού και οι τέσσερις νομοί της ανατολικής Πελοποννήσου διεκδικούν στην κατάρτιση του προϋπολογισμού της χώρας, να εγγραφεί πίστωση με συγκεκριμένο ποσό για την μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου Τρίπολης και ως πολιτικού για πτήσεις τσάρτερς, προκειμένου να μην μείνουν στα χαρτιά και στα λόγια τα όσα αναφέρονται για το θέμα αυτό στο Εθνικό Χωροταξικό, αλλά να μετουσιωθεί η πολιτική θέληση σε πράξη.
Τέτοιο ποσό δεν υπάρχει καμία πληροφόρηση ότι προβλέπεται στο φετινό προϋπολογισμό, γεγονός το οποίο αποδεικνύει ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ δεν έχει την πολιτική βούληση να προχωρήσει αυτό το έργο».

Για τα σκουπίδια: «Αρχικά, είχε προγραμματιστεί η δεματοποίηση των σκουπιδιών της Αρκαδίας να γίνεται στη Βιομηχανική Περιοχή της Τρίπολης και η προσωρινή αποθήκευση τους στον Αχλαδόκαμπο της Αργολίδας. Απόφαση η οποία είχε προκαλέσει μεγάλες κοινωνικές αντιδράσεις και στην Αρκαδία και στην Αργολίδα. Εσχάτως η Κυβέρνηση μέσω της Περιφέρειας προσανατολίζεται σε μία λύση που η δεματοποίηση και η αποθήκευση των σκουπιδιών της Αρκαδίας θα γίνεται σε δημοτικό διαμέρισμα του Δήμου τη ς Τρίπολης και όχι στην Αργολίδα.
Είναι ξεκάθαρο ότι το πρόβλημα παραμένει άλυτο και για την Αρκαδία και για την Αργολίδα. Ξεκάθαρο σχέδιο φαίνεται ότι η Κυβέρνηση δεν έχει. Η Περιφέρεια παλινδρομεί και προχωρά σε επιλογή περιοχών για τη δεματοποίηση και αποθήκευση των σκουπιδιών, χωρίς να έχει κάνει διάλογο και χωρίς να έχει εξασφαλίσει την συγκατάθεση των τοπικών κοινωνιών.
Ευθύνες για την μη επίλυση της διαχείρισης των απορριμμάτων έχουμε όλοι μας. Όμως, πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι αν η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν μας απειλούσε με εξοντωτικά πρόστιμα, τα οποία θα μας στερήσουν σχεδόν όλους τους πόρους από το Δ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, δεν υπήρχε περίπτωση να είχε ασχοληθεί με αυτό το θέμα η Κυβέρνηση της ΝΔ. αν πράγματι νοιάζονταν –όπως ισχυρίζονται για το περιβάλλον και για τη λύση του προβλήματος- θα είχαν δρομολογήσει την επίλυση του προβλήματος από τον Μάρτιο του 2004 που έγιναν Κυβέρνηση και δεν θα περίμεναν να φτάσουμε στο παρά ένα. Είναι υποκριτική η στάση και η τακτική που ακολουθεί η ΝΔ για την υπόθεση αυτή. Δεν νοιάζεται να κλείσουν οι παράνομες χωματερές και οι σκουπιδότοποι που προκαλούν ανεπανόρθωτες βλάβες στο περιβάλλον. Για το μόνο που νοιάζονται είναι να μην χάσουν τα κονδύλια της Κομισιόν».

Για τον σιδηρόδρομο: «Είναι αδικαιολόγητη η καθυστέρηση επαναλειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ανατολική και Κεντρική Πελοπόννησο. Διακόπηκε η λειτουργία του τον Ιανουάριο του 2004 για να εκσυγχρονιστεί και έκτοτε δεν ξαναλειτούργησε. Ήδη ολοκληρώθηκαν τα έργα ανακαίνισης της γραμμής στο τμήμα Κορίνθου -Αργούς - Τρίπολης και έχουν πραγματοποιηθεί δοκιμαστικά δρομολόγια, αλλά το τρένο δεν έχει σφυρίξει.
Εμείς υποστηρίζουμε ότι η σιδηροδρομική γραμμή πρέπει να επαναλειτουργήσει για πολύ σοβαρούς λόγους: Οικονομική και τουριστική ανάπτυξη, εξοικονόμηση ενέργειας, προστασία του περιβάλλοντος και νέες θέσεις εργασίες.
Η Κυβέρνηση εμπαίζει το λαό της Πελοποννήσου. Πρώτα υποσχέθηκαν ότι το έργο θα παραδοθεί μέσα στο 2005, μετά στο 2006, μετά στο 2007. Κατόπιν μίλησαν για το πρώτο τρίμηνο του 2008. Ακολούθησαν υποσχέσεις για το καλοκαίρι του 2008. Τελευταία υπόσχεση αφορούσε την 29η Δεκεμβρίου του 2008. καμία από αυτές τις κυβερνητικές υποσχέσεις δεν υλοποιήθηκε. Πρόκειται για μία επαναλαμβανόμενη κοροϊδία των Πελεοποννησίων που τελειωμό δεν έχει.
Ενδεικτικά αναφέρω ότι το κομμάτι Ανδρίτσας-Καλαμάτας και Λεύκτρου-Μεγαλόπολης, είχε συμβατική ημερομηνία παράδοσης την 10-9-2007, ενώ το κομμάτι Κορίνθου-Ανδρίτσας και Αργους-Ναυπλίου, είχε συμβατικό χρόνο παράδοσης τις 15-2-2008.»
Από email που εστάλη στο blog

Σχόλια