"Εισαγωγή του Eco-driving στις εξετάσεις των νέων υποψήφιων οδηγών από την 1/1/2009"

"Όπως είχε ανακοινώσει τον Σεπτέμβριο ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης από την 1η Ιανουαρίου 2009 το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, εντάσσει τις αρχές της Οικονομικής – Οικολογικής οδήγησης (Ecodriving) στις εξετάσεις των νέων υποψήφιων οδηγών, θεωρώντας προαπαιτούμενο για την απόκτηση διπλώματος τη γνώση των βασικών αρχών που κάνουν την οδήγηση πιο φιλική στο περιβάλλον. Δεδομένου ότι οι μεταφορές και ειδικότερα το αυτοκίνητο ευθύνονται σε σημαντικό βαθμό για την περιβαλλοντική επιβάρυνση λόγω των επιβλαβών για το οικοσύστημα εκπεμπόμενων αέριων ρύπων, το ΥΜΕ προώθησε και έχει ως στόχο.. να συνεχίσει να προωθεί δράσεις για την προαγωγή του Ecodriving.Στο πλαίσιο αυτό εισάγει τις αρχές του Ecodriving τόσο στην εκπαιδευτική όσο και στην εξεταστική διαδικασία για την απόκτηση άδειας οδήγησης.Συγκεκριμένα:Ήδη εστάλη στις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιών και στις Ομοσπονδίες Εκπαιδευτών η διδακτέα ύλη και οι σχετικές ερωτήσεις, οι οποίες συμπεριλαμβάνονται στο Μηχανογραφικό Σύστημα Εξέτασης Υποψηφίων Οδηγών, μαζί με άλλες ερωτήσεις, που ήδη υπάρχουν, προκειμένου να εξετάζονται οι οδηγοί τόσο κατά τη θεωρητική όσο και κατά την πρακτική εξέταση.Το μέτρο αυτό εφαρμόζεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η Ολλανδία και η Σουηδία. Αλλά και η Γερμανία και η Αυστρία έχουν εισάγει ήδη το ecodriving στην θεωρητική εκπαίδευση υποψηφίων οδηγών.Τα οφέλη, όπως έχουν μετρηθεί σε άλλες χώρες της Ευρώπης, αλλά και στην Ελλάδα από αρμόδιους οργανισμούς, όπως είναι το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ), είναι πολλαπλά.Σε οικονομικό επίπεδο, η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, μπορεί να φτάσει από 10% μέχρι και 25%. Για παράδειγμα με μία εξοικονόμηση της τάξεως του 5% το κέρδος για το σύνολο των αυτοκινήτων (4,5 εκατομμύρια σύμφωνα με στοιχεία του 2006) ανά την Ελλάδα ετησίως ανέρχεται σε 245 εκατομμύρια ευρώ. Πρακτικά ο οδηγός που εφαρμόζει τους κανόνες του Ecodriving θα μπορεί να κινείται 50 ημέρες το χρόνο δωρεάν.Σε επίπεδο ασφάλειας θα έχουμε λιγότερα ατυχήματα από 10% έως 25% και επομένως βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Επιπλέον, διασφαλίζεται μεγαλύτερη άνεση για τον οδηγό αλλά και για τους επιβάτες. Άλλωστε, με βάση τους υπολογισμούς που έχουν γίνει, δεν υπάρχει καμία επίπτωση στο χρόνο μετακίνησης ακολουθώντας τους κανόνες της οικονομικής και οικολογικής οδήγησης.Τέλος η οικολογική – οικονομική οδήγηση αποφέρει οφέλη και ως προς την προστασία του περιβάλλοντος, όπως σημαντική μείωση της ηχορύπανσης αλλά και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Πρακτικά η εξοικονόμηση καυσίμου της τάξης του 5% αποφέρει μείωση εκπομπής κατά μισό εκατομμύριο τόνους διοξειδίου του άνθρακα."

ΑΠΟ: http://troktiko.blogspot.com/

Σχόλια